Benim Hala Umudum Var

Yıl sonu gelmeden telaşı ondan önce geliyor. Ummalı 2016 yılı planlamaları, hazırlıkları yapılıyor. Çalışanlar zam, yeni olanaklar bekliyor ve umutlar besliyor.  Yüksek bir oran “yeni yılda iyileştirme olmazsa çıkarım” cümlelerini tekrarlıyor. Gizli bir bekleyiş sürüyor bu aylarda… Tüm bu süreçlerde kapalı kapılar ardında yaşananlar ve belirsizlik çalışanların motivasyonuna etki ediyor.

Asgari ücretin 1300 TL olacak olması akabinde işverenin nasıl bir yol izleyeceği merak konusuyken tüm bu süreçte oluşan gergin ve stresli dönemde insan kaynaklarına epey iş düşüyor. Öncelikle her İK yetkilisinin yeterli psikoloji bilgisine sahip olması gerektiğini düşünüyorum.  Sonuçta kaynağı insan olan bu mesleğin insan ruhundan anlamaması hatta kendisinin de ruhsuz, suratsız olmasını hiçbir zaman sindiremiyorum. Biri giderse biri gelir görüşüne sahip firmaların hatta İK yetkililerinin varlığı, piyasada ki yetenekli birçok adayın işsiz olmasının baş nedeni!  ( Sinirleniyorum yine, konuya döneyim 🙂 )

Her çalışanın kurum için değerli olduğunu hissettirmek, olumsuz bir durumda gereken yol göstericiliği sağlamak süreçte daha doğru bir iletişim kurmanın ilk kuralı. İK’nın bu sürede şeffaf, dinleyici, destek olacak bir departman olması gerekmektedir. İşveren ve çalışan arasındaki köprüyü sağlamlaştırmalıdır. Çoğu firmada köprünün çoktan işveren ve İK tarafından yıkıldığı ve çalışanın terk edilmişliği görülmektedir.

Umarım 2016 yılı artık bu meseleleri aşmaya başladığımız yıl olarak tarihe geçer.  İş hayatında yenilikler ve olması gerekenlerin gerçekleştirildiği bir yıl olur. Sadece konferans ve zirvelerde konuşulmaktan öteye geçemeyen uygulamalar bir çok firmanın kapısını aralar.

Çünkü benim hala umudum var. 🙂

Bir Cevap Yazın

